Egypt media firm wins court appeal

Charges dropped against firm accused of illegally covering anti-government protests.

    CNC supplied footage of anti-government
    protests in Mahallah last year [AFP]

    The state-run Radio and Television Union had brought a complaint against Gohar last year after his outlet transmitted footage of anti-government protests in the Nile Delta.

    The court ruled that the impounded SNGs, seized during a raid by Egyptian police, belonged to a French television channel.

    Media curbs

    The authorities criticised Gohar's outlet for distributing footage of protesters tearing up posters of Hosni Mubarak, the Egyptian president.

    Human Rights Watch, the international rights group, accused the Egyptian authorities of enforcing media licensing laws to punish the company for distributing anti-government material.

    "The government has already attacked several satellite news channels, apparently because it doesn’t like the news they transmit," Joe Stork, deputy director of the Middle East and North Africa division at Human Rights Watch, said.

    Egypt has introduced stricter guidelines for satellite televisions.

    Satellite television channels are stipulated to stay away from broadcasting transmissions that "negatively affect social peace, national unity, public order, and public morals" or “defame leaders, or national and religious symbols [of other Arab states]."

    SOURCE: Al Jazeera and agencies


    YOU MIGHT ALSO LIKE

    How Moscow lost Riyadh in 1938

    How Moscow lost Riyadh in 1938

    Russian-Saudi relations could be very different today, if Stalin hadn't killed the Soviet ambassador to Saudi Arabia.

    Interactive: Coding like a girl

    Interactive: Coding like a girl

    What obstacles do young women in technology have to overcome to achieve their dreams? Play this retro game to find out.

    The War in October: What Happened in 1973?

    The War in October: What Happened in 1973?

    Al Jazeera examines three weeks of war from which both Arabs and Israelis claimed to emerge victorious.