Journalists fired over anti-Putin slogans

Two senior employees of leading Russian newspaper sacked for publishing accusations of vote fraud.

    Senior employees of Kommersant, a leading Russian publishing house, have been fired after they published accusations of election fraud in parliamentary polls earlier this month by the party of Vladimir Putin, the country's prime minister.

    The sackings happened after Russia's president ordered an investigation into the allegations of vote rigging, which prompted tens of thousands to rally in Moscow and other cities on Saturday in the largest anti-government protest in the country's post-Soviet history.

    Alisher Usmanov, the paper's oligarch owner, said a magazine editor and a senior manager were fired because of anti-Putin slogans published in this week's edition, which carried the front-page headlines: "How the elections were forged".

    Even with the reported vote fraud, United Russia lost about 20 per cent of its seats in the parliament, retaining a narrow majority.

    Al Jazeera's Neave Barker reports from Moscow.

    SOURCE: Al Jazeera


    YOU MIGHT ALSO LIKE

    'We scoured for days without sleeping, just clothes on our backs'

    'We scoured for days without sleeping, just clothes on our backs'

    The Philippines’ Typhoon Haiyan was the strongest storm ever to make landfall. Five years on, we revisit this story.

    How Moscow lost Riyadh in 1938

    How Moscow lost Riyadh in 1938

    Russian-Saudi relations could be very different today, if Stalin hadn't killed the Soviet ambassador to Saudi Arabia.

    Unification: Saladin and the Fall of Jerusalem

    Unification: Saladin and the Fall of Jerusalem

    We explore how Salah Ed-Din unified the Muslim states and recaptured the holy city of Jerusalem from the crusaders.