China suspends reporters over Xi 'resigns' typo

Two reporters and two editors punished for accidentally replacing "zhici" with "cizhi" in article on Xi's speech.

    The Chinese word for "speech" - "zhici" - was accidentally replaced with "resignation" - "cizhi" [AP]
    The Chinese word for "speech" - "zhici" - was accidentally replaced with "resignation" - "cizhi" [AP]

    Four Chinese state news agency staff have been suspended for a typo suggesting President Xi Jinping had resigned.

    The Chinese word for "speech" - "zhici" - was accidentally replaced with "resignation" - "cizhi"  - in the article written on Xi's address to the China-Africa summit in South Africa's Johannesburg, the Information Centre for Human Rights and Democracy NGO said on Sunday.

    About 20 state-run media carried the report on Saturday until a correction was issued about one hour and 20 minutes later, the Hong Kong-based advocacy group said.

    Two reporters from the South Africa department and two editors at the China News Service were punished for the report.

    The error occurred two days after the official Xinhua news agency misspelled US President Barack Obama's name in a report about him meeting Xi, the Hong Kong-based South China Morning Post reported on Sunday. 

    SOURCE: DPA


    YOU MIGHT ALSO LIKE

    Project Force: Could the world survive a nuclear winter?

    Project Force: Could the world survive a nuclear winter?

    The consequences of a nuclear war would extend far beyond the blast itself, killing millions of people across the globe.

    Are K-pop and BTS fans a new force for social justice?

    Are K-pop and BTS fans a new force for social justice?

    K-pop fans are using the same social media tactics they employ to support music stars for social justice activism.

    Palestine and Israel: Mapping an annexation

    Palestine and Israel: Mapping an annexation

    What will the maps of Palestine and Israel look like if Israel illegally annexes the Jordan Valley on July 1?