At Home with Mr Putin

A new website claiming to be Russia’s answer to Wikileaks launches with the publication of pictures purported to be a m

    A new website claiming to be Russia’s answer to Wikileaks launched this week with the publication of pictures purported to be a mansion linked to Prime Minister Vladimir Putin.

     

    The site, “RUleaks” http://ruleaks.net/1901 claims the $1 billion house on Russia’s Black Sea coast was built for Putin’s private use.

     

    The site’s warned that more leaks are on the way after online traffic soared to around 80,000 hits a day.

     

    The team responsible for the website claim to be anonymous but mainly consist of members of the Pirate Party of Russia http://pirate-party.ru/ an organization that opposes copyright laws.

     

    Despite the sites’ immediate success few expect it to be up and running for long.

     

    In the meantime, the original Wikileaks is forging closer ties with Moscow.  It’s joined forces with Russia’s Reporter magazine and Novaya Gazeta, the former newspaper of murdered journalists and Putin critic Anna Politikovsksya.

     

    While Putin has spoken in support of Wikileaks founder, Julian Assange, his press office have passed no comments about the palace pictures post.

     


    YOU MIGHT ALSO LIKE

    How different voting systems work around the world

    How different voting systems work around the world

    Nearly two billion voters in 52 countries around the world will head to the polls this year to elect their leaders.

    How Moscow lost Riyadh in 1938

    How Moscow lost Riyadh in 1938

    Russian-Saudi relations could be very different today, if Stalin hadn't killed the Soviet ambassador to Saudi Arabia.

    The great plunder: Nepal's stolen treasures

    The great plunder: Nepal's stolen treasures

    How the art world's hunger for ancient artefacts is destroying a centuries-old culture. A journey across the Himalayas.