[QODLink]
Cycling

Armstrong settles with British newspaper

Disgraced cyclist reaches agreement with the Sunday Times after it had sued American for damages from libel settlement.

Last Modified: 25 Aug 2013 13:47
Email Article
Print Article
Share article
Send Feedback
Armstrong confessed to Oprah Winfrey in January that he doped to win the Tour de France [Getty]

Britain's Sunday Times said on Sunday it had settled with disgraced cyclist Lance Armstrong after it was forced to pay damages over a report which suggested he had used banned substances.

The paper sued Armstrong for $1.55m last October when the US Anti-Doping Agency (USADA) announced it had "overwhelming" evidence of his drug use.

He later confessed to Oprah Winfrey that he had taken performance-enhancing substances.

The seven-time Tour de France winner was awarded £300,000 (now around $470,000) in 2006 after he sued the paper and journalists Alan English and David Walsh, the latter of whom almost single-handedly uncovered Armstrong's cheating.

Following the USADA announcement, the paper demanded the return of the money plus £720,000 costs and branded the libel "baseless and fraudulent".

The paper reported on Sunday that it, Walsh and English had "reached a mutually acceptable final resolution to all claims against Lance Armstrong related to the 2012 High Court proceedings and are entirely happy with the agreed settlement, the terms of which remain confidential".

Armstrong said he justified his actions in the years that he won the Tour from 1999 to 2005 because doping was then part of the culture of the sport - and he did not believe he could capture cycling's greatest race without illegal assistance.

He did not see it as cheating, he said, adding: "I viewed it as a level playing field."

He described his favoured "cocktail" of EPO, blood transfusions and testosterone, recalling that at the time, he told himself that his history of testicular cancer somehow justified it.

281

Source:
AFP
Email Article
Print Article
Share article
Send Feedback
Topics in this article
People
Country
Organisation
Featured on Al Jazeera
As Western stars re-release 1980s charity hit, many Africans say it's a demeaning relic that can do more harm than good.
At least 25 tax collectors have been killed since 2012 in Mogadishu, a city awash in weapons and abject poverty.
Tokyo government claims its homeless population has hit a record low, but analysts - and the homeless - beg to differ.
3D printers can cheaply construct homes and could soon be deployed to help victims of catastrophe rebuild their lives.

Featured
Pro-Russia leaders' election in Ukraine's east shows bloody conflict is far from a peaceful resolution.
Critics challenge Canberra's move to refuse visas for West Africans in Ebola-besieged countries.
A key issue for Hispanics is the estimated 11.3 million immigrants in the US without papers who face deportation.
In 1970, only two mosques existed in the country, but now more than 200 offer sanctuary to Japan's Muslims.
Hundreds of the country's reporters eke out a living by finding news - then burying it for a price.