Georgia's most watched TV channel, Rustavi 2, is locked in a bitter power struggle with the government over its ownership.

One of the government's staunchest critics, the independent channel has gone to court and says it is facing a politically motivated, attempted takeover by allies of the government.

But Rustavi 2 also has some political muscle behind it: people who back its pro-European, pro-NATO agenda. 

Al Jazeera's Robin Forestier-Walker picks apart the ownership battle currently raging over the channel.

Source: Al Jazeera