Cables released by Wikileaks have revealed that the US has been financing a Syrian oppsition group.    

The reports claim the US State Department has given at least $6 million for anti-government programmes in Syria. The money was allegedly given to the Movement for Justice and Development, which is a Syrian opposition group based in London. Reformist satellite channel Barada TV is also said to have received funding.

This all comes as 20,000 demonstrators gathered in Homs demanding Bashar al-Assad step down - a move his government claimed amounted to "armed insurrection".

Demonstrators claim troops loyal to al-Assad opened fire in an attempt to disperse the crowd forcibly.  

Inside Story, with presenter Dareen Abughaida, discusses with guests: Nadim Shehade,  from the Middle East Programme at Chatham House; and Malik al-Abdeh, a memeber of the Syrian Movement for Justice and Development, also editor-in-chief of Barada TV.

This episode of Inside Story aired on Tuesday, April 19, 2011. 

Source: Al Jazeera