Chavez supporters storm TV station

Activists backing Venezuelan president fire tear gas as they force way into Globovision.

    A video grab shows pro-Chavez activists with tear gas storming the Globovision building [AFP]

    "We don't accept that violence be the instrument to solve our differences," he said.

    Chavez blamed

    But the owners of Globovision said they had suspicions that Chavez knew in advance of the UPV's plan to force their way into the channel's headquarters.

    "I can only think it was an order from Miraflores," Guillermo Zuloaga, president of Globovision, said, referring to the presidential palace.

    Al Jazeera's Dima Khatib, reporting from Caracas, said the attack comes at a very critical time in Venezuela with lots of debate over media ethics and the government's measures against private media.

    "Globovision is more than just a television channel here; it mobilises opposition and almost acts like a political party," she said.

    Globovision workers said that the attackers waved guns as they pushed into the compound. A police officer on guard was hurt in the incident, the organisation added.

    Stations closed

    The Venezuelan government has in recent weeks launched a series of measures against private media companies.

    Thirty-four radio stations were shut down over the weekend on the Chavez administration's orders and 120 more are under examination for alleged irregularities.

    Critics say Chavez is trying to muzzle criticism of his rule.

    Globovision was last month fined $2m for back taxes and officials have twice raided Zuloaga's property, alleging that he illegally resold cars and kept stuffed wild animals.

    The Venezuelan government has said that it is monitoring Globovision, with a view to imposing punitive measures against the channel.

    RCTV, a popular channel critical of the Chavez government, went off the terrestrial airwaves in Venezuela in 2007 after the government refused to renew its free-to-air licence, although it is still available via satellite, cable and online.

    SOURCE: Al Jazeera and agencies


    YOU MIGHT ALSO LIKE

    Why Jerusalem is not the capital of Israel

    Why Jerusalem is not the capital of Israel

    No country in the world recognises Jerusalem as Israel's capital.

    Inside the world of Chinese bitcoin mining

    Inside the world of Chinese bitcoin mining

    China is one of the main exchange markets and hosts some of the biggest bitcoin 'mining pools' in the world.

    Africa is not poor, we are stealing its wealth

    Africa is not poor, we are stealing its wealth

    It's time to change the way we talk and think about Africa.