Palestinian Authority blocks 11 news websites

The websites have been blocked in the Israeli-occupied West Bank following a directive by the PA public prosecutor.

    Palestinian Authority blocks 11 news websites
    All the targeted news websites are based outside the Israeli-occupied West Bank [File: AFP]

    At least 11 Palestinian news websites appear to have been blocked in the Israeli-occupied West Bank, following a directive by the Palestinian Authority's public prosecutor, according to local sources.

    All the targeted websites are based outside the West Bank, according to a source who spoke to Anadolu news agency on condition of anonymity on Thursday.

    "We were informed this morning of a decision by the Palestinian public prosecutor [affiliated with the Fatah-dominated Palestinian Authority in Ramallah] to block 11 Palestinian websites," the source, an employee at a Ramallah-based internet service provider (ISP), said.

    READ MORE: UN warns of Gaza's 'total collapse' amid power crisis

    The blocked websites include the Palestinian Information Center and the Shehab News Agency - affiliated with Hamas - and the 'Voice of Fatah'; known to be close to Mohammed Dahlan, a controversial Palestinian MP expelled from Fatah in 2011.

    On Thursday, Iyad al-Qarra, editor of Palestine, a newspaper close to Hamas, confirmed that the newspaper's website had been blocked in the West Bank.

    Is Palestinian reconciliation possible? – Inside Story

    "As part of an ongoing policy of suppressing Palestinian media freedom, the newspaper's website was recently blocked," al-Qarra said via Facebook.

    "Unfortunately, local ISPs responded [to the public prosecutor's directive] by swiftly blocking the targeted websites," he added.

    "Our colleagues with technical expertise are currently trying to undo the move, as our newspaper, through its website, has tens of thousands of readers across the West Bank," al-Qarra said.

    The PA public prosecutor Ahmed Barak declined to comment on the issue.

    Also on Thursday, the pro-Dahlan Amad news website issued a statement saying that it, too, could no longer be accessed in the West Bank.

    Currently based in the United Arab Emirates, Dahlan was expelled from the Fatah movement of Palestinian President Mahmoud Abbas in 2011 amid allegations of corruption.

    Hamas, for its part, blames Dahlan for much of the political turmoil that hit the Gaza Strip following the withdrawal of Israeli troops in 2005.

    SOURCE: News agencies


    YOU MIGHT ALSO LIKE

    Double standards: 'Why aren't we all with Somalia?'

    Double standards: 'Why aren't we all with Somalia?'

    More than 300 people died in Somalia but some are asking why there was less news coverage and sympathy on social media.

    How Moscow lost Riyadh in 1938

    How Moscow lost Riyadh in 1938

    Russian-Saudi relations could be very different today, if Stalin hadn't killed the Soviet ambassador to Saudi Arabia.

    Kobe Steel: A scandal made in Japan

    Kobe Steel: A scandal made in Japan

    Japan's third-largest steelmaker has admitted it faked data on parts used in cars, planes and trains.