At home with Mr Putin

RUleaks

    A new website claiming to be Russia's answer to WikiLeaks launched this week with the publication of pictures purported to be a mansion linked to Vladimir Putin, the Russian prime minister.

     

    The site, “RUleaks” http://ruleaks.net/1901 , claims the $1bn house on Russia's Black Sea coast was built for Putin's private use.

     

    The site warned that more leaks are on the way after online traffic soared to around 80,000 hits a day.

     

    The team responsible for the website claims to be anonymous but mainly consists of members of the Pirate Party of Russia http://pirate-party.ru/, an organisation that opposes copyright laws.

     

    Despite the site's immediate success, few expect it to be up and running for long.

     

    In the meantime, the original WikiLeaks is forging closer ties with Moscow.  It has joined forces with Russia's Reporter magazine and Novaya Gazeta, the newspaper that employed murdered journalists and Putin critic Anna Politikovsksya.

     

    While Putin has spoken in support of WikiLeaks founder Julian Assange, his press office has issued no comments about the palace pictures post.


    YOU MIGHT ALSO LIKE

    Double standards: 'Why aren't we all with Somalia?'

    Double standards: 'Why aren't we all with Somalia?'

    More than 300 people died in Somalia but some are asking why there was less news coverage and sympathy on social media.

    How Moscow lost Riyadh in 1938

    How Moscow lost Riyadh in 1938

    Russian-Saudi relations could be very different today, if Stalin hadn't killed the Soviet ambassador to Saudi Arabia.

    Kobe Steel: A scandal made in Japan

    Kobe Steel: A scandal made in Japan

    Japan's third-largest steelmaker has admitted it faked data on parts used in cars, planes and trains.