[QODLink]
Archive
Bahrain shuts private radio station
Bahrain's information ministry has stopped broadcasts by the first privately-held radio station in the tiny Gulf kingdom due to a series of "violations," an official says.
Last Modified: 25 Jun 2006 13:20 GMT
The station was licensed as part of a drive to attract investors
Bahrain's information ministry has stopped broadcasts by the first privately-held radio station in the tiny Gulf kingdom due to a series of "violations," an official says.

Jamal Daoud, who heads the ministry's publications department, said the ministry had cancelled the licence granted to Delmon Media, which operates the Sawt al-Ghad, or "the voice of tomorrow," radio station.

The station focused on entertainment and steered clear of politics.

The ministry also revoked an agreement between Bahraini state-run radio and television corporation and Delmon Media, he said.

Sawt al-Ghad, which began operating in January, committed "a series of violations and did not abide by the terms of the agreement that enabled it to transmit," Daoud said on Sunday.

He cited the owners' failure to present bank evidence that their company has a capital of three million dollars, their tampering with the airwaves on which they transmitted and "other violations."

Although a draft law regulating audiovisual media in Bahrain is still before parliament, the information ministry licensed Sawt al-Ghad on the basis of internal bylaws "in a bid to open the market to investors," Daoud said.

More licence requests

The ministry is currently studying more than 10 requests for licenses for private radio and television stations, he said.

But the newspaper Al-Waqt quoted Sawt al-Ghad's director, Raja Sawaya, as denying that the company had violated any of the terms of the agreement with the ministry.

The cancellation order received on Saturday "did not contain any details about, or justifications for, the decision," he said, adding that Delmon was considering making a formal protest.

Delmon is owned by Lebanese investors with Bahraini, Kuwaiti and Saudi partners. It has been preparing to launch a private television channel.

Source:
AFP
Topics in this article
People
Country
Featured on Al Jazeera
Swathes of the British electorate continue to show discontent with all things European, including immigration.
Astronomers have captured images of primordial galaxies that helped light up the cosmos after the Big Bang.
Critics assail British photographer's portrayal of indigenous people, but he says he's highlighting their plight.
As Western stars re-release 1980s charity hit, many Africans say it's a demeaning relic that can do more harm than good.
Featured
No one convicted after 58 people gunned down in cold blood in 2009 in the country's worst political mass killing.
While hosting the World Internet Conference, China tries Tiananmen activist for leaking 'state secrets' to US website.
Once staunchly anti-immigrant, some observers say the conservative US state could lead the way in documenting migrants.
NGOs say women without formal documentation are being imprisoned after giving birth in Malaysia.
Public stripping and assault of woman and rival protests thereafter highlight Kenya's gender-relations divide.